Op 22 juni 2012 wil het nieuwe bestuur van Oosterend Present aan het dorp toestemming vragen voor het organiseren van een driedaags evenement in 2013. Iedereen woonachtig in het postcodegebied 1794 is voor deze bijeenkomst uitgenodigd.
22 juni 2012, 20.30 in de Bijenkorf: toestemmingsvergadering Oosterend Present 2013
Uit de voorbesprekingen met de dorpscommissie in het najaar van 2011 kwamen verschillende dingen naar voren. De twee meest voorkomende opmerkingen wil het bestuur als uitgangspunten voor ogen houden; het is een feest van en voor Oosterend, wat iedereen mag meevieren; en het mag kleinschalig.
Uit deze punten komt een ander idee voort waarover we op deze avond met u van gedachten willen wisselen:
De mogelijkheid om niet een grote feesttent te huren, maar het feest in de Bijenkorf te houden.
Hieraan zijn een aantal voordelen:
- We hebben geen kosten voor het huren van een tent (deze kosten waren altijd al vrij hoog, en zullen nu door verzekeringen en beveiliging nog meer zijn)
- Er kan gebruik gemaakt worden van 3 verschillende zalen met verschillende muziek(volume)
- De Bijenkorf is voor iedereen goed toegankelijk en centraal gelegen in het dorp
Er zijn ook een aantal nadelen:
- Het feest middenin het dorp kan zorgen voor meer overlast van geluid en mensen op straat
- De capaciteit van de Bijenkorf is waarschijnlijk wat kleiner dan die van een tent zoals de laatste keren op het veld stond
Ten aanzien van de overlast wil het bestuur ook voorstellen om het feest alle drie de avonden tot 00.00 uur te laten duren. Daarna kan het feest op buurt en straatniveau worden voortgezet, het is tenslotte een feest van en voor Oosterend.
Zoals gezegd, willen wij graag van iedereen weten wat hun gedachten zijn bij dit plan. Vreest u de overlast? Of ziet u meer voordelen aan een feest midden in het dorp? Hebt u idee voor het invullen van drie verschillende zalen? Of ziet u liever een tent met één heel grote zaal? Laat het ons weten, op de vergadering van 22 juni of via info@robb69.sg-host.com
We zijn benieuwd naar uw ideeën en mening en hopen op een grote opkomst op 22 juni!
Het bestuur OP2013
Marian Merkelbach Willeke Nedelof Kees van Leeuwen
Marleen Taat Marise Barhorst Nisheetha Barnard
Jeanette van Piggelen Dirk Trap Ko Vinke
goedendag,
Ik mail maar even want met vergaderingen e.d. krijg ik vanwege mijn gehoor toch niks mee..
Stoppen om twaalf uur in de bijenkorf en dan op straat verder gaan met ‘eigen’ feestjes lijkt me geen goed idee, er is dan namelijk helemáál geen sluitingstijd meer, en ben ik bang dat er dan de hele nacht gedoe is op straat.
Mij lijkt één, desnoods grotere tent het beste, de tentoonstellingstent is in de avonduren toch niet open.
Beste groeten,
Teun Eelman
Oranjestraat.
Teun,
Je hebt geen gelijk. Of de tent tot 24:00 uur of tot 03:00 uur open is, maakt niet uit. De bijeenkomsten op straat zullen er altijd zijn en zullen er blijven en voor die straatbijeenkomsten bestaat geen sluitingstijd.
Daarom is het ‘nachtgedoe’ geen reden om te kiezen voor wel of niet een grote tent.
Het is een keer in de vijf jaar; ik hoop dat je extra geluid die paar dagen kunt accepteren.
Groet, Annelies Schoo
In het Strender Nieuws stond volgens mij als data 1,2 en 3 augustus, maar dat data hier zijn anders. Welke zijn de juiste?
Alvast bedankt!
Roos van Groeningen
De data op de site zijn de juiste; 25,25 en 27 juli 2012.
Inderdaad stond in de Strender Nieuws een andere datum. De gemeente en politie gaven echter aan dat dat niet mogelijk was. (en toen wij dat hoorden was de SN al gedrukt)